Het beste van Kathmandu

Kathmandu, hoofdstad van Nepal. Ik word gedropt op een stoffige zandvlakte na zes uur in een shared jeep, twee uur grensperikelen en 17 uur gedokker in een nachtbus. Helemaal gebroken. Nog een uur later ben ik in de wijk Thamel, een echt vluchtoord voor toeristen. Alles wat ik nodig heb om er weer bovenop te komen is binnen handbereik, van koffiebars en pizzeria’s tot wasserijen, supermarkten en kappers.

De volgende dagen kan ik het oude Kathmandu ontdekken. Het is de moeite, ook al lijkt de helft van de historische gebouwen platgelegd door de aardbeving van vorig jaar.

image

image

image

image

Ik doe het wel rustigaan met het citytrippen. Kathmandu is namelijk geen gezonde stad. De smog en het stof plegen een regelrechte aanslag op mijn luchtwegen: niet de ideale voorbereiding op een trektocht tussen de hoogste bergen ter wereld (maar daarover later meer)

W

Het beste van Kathmandu

Geef een reactie

